В Івано-Франківську відбувся тренінг “Напрями підтримки діяльності громадських організацій”, що зібрав громадських активістів з різних куточків області.
Повідомляє Інформатор.
“Сьогодні не приймаються рішення відповідно до шаблону, і важливість стратегічного планування вже не є формальністю або документом, який потрібно прийняти. Громадський сектор формує регіональні тренди, працюючи спільно із громадами на пряму із міжнародними партнерами, чим показують рівень локальної демократії. Стратегічний документ має на меті врахувати всі ризики сьогодні та в майбутньому, формуючи план діяльності, проходячи як громадське обговорення, так і залучення жителів до його написання. Тому активний громадський сектор є основою ідей регіонального розвитку”, – каже виконавчий директор Івано-Франківського регіонального відділення Асоціації міст України, експерт з бюджетних питань Юрій Стефанчук.
Також Юрій Стефанчук розповів про важливість співпраці громадського сектору та органів місцевого самоврядування у час війни. За його словами, 80% громадського сектору зосереджена в обласному центрі, тоді як в сільських та селищних громадах це один, а подекуди жодного інституту громадянського суспільства. Аналізуючи діяльність міжнародних фондів, основними одержувачами грантів є ГО. А сталість будь-якого проєкту можлива лише у співпраці з органами місцевого самоврядування. Тому він звернув увагу, що завдяки такій кооперації можна залучати додатковий фінансовий ресурс, вирішувати нагальні проблеми громад, не витрачаючи коштів з місцевого бюджету, та формувати свідоме громадянське суспільство.
Фінансова менеджерка Діана Торконяк акцентувала на фінансовому забезпеченні громадських організацій:
“80% бюджету громадських організацій становлять грантові кошти, і це є великим ризиком для фінансової стабільності. В Україні досі не розвинена система державної підтримки громадського сектору, лише декілька територіальних громад Прикарпаття мають програми підтримки організацій громадянського суспільства. Задля диверсифікації джерел потрібно щороку формувати фінансовий план, який дозволить контролювати витрати та вчасно реагувати на ризики. Важливо пам’ятати, що громадські організації повинні вести облік і документальне оформлення всіх господарських операцій та проводити щорічне звітування”.
Аналітик із стратегічного розвитку територій Тарас Малишівський зупинився на проєктному менеджменті як способі залучення додаткового фінансування і звернув увагу, що частка фінансової допомоги міжнародних донорів з часу активних бойових дій зросла, але якість грантових заявок бажає бути кращою. У зв’язку з цим збільшилась кількість навчань, пов’язаних з проєктним менеджментом, і громадський сектор є головним гравцем в грантменеджменті. Важливо пам’ятати, що потрібно залучати кошти на стратегічні напрями діяльності організації і не «кидатися» за грантами, які не є притаманними для інституції, підсумував експерт.
Важливість розуміння та ефективного використання різних каналів комунікації для забезпечення позитивного ставлення суспільства та зміцнення довіри до громадських організацій розкрила тренерка із соціальних комунікацій і дослідниця антикризових та внутрішньо організаційних комунікацій Оксана Говера.
“У нас потужний ворог. Цьому ворогу не потрібна критично мисляча і дієва нація. Дуже прошу про це ніколи не забувати, це не перебільшення. – наголосила Оксана Говера. – І цього разу я знову наголошую: не ведіться на стереотипи. Навіть якщо ви думаєте, що це правда. Зупиніться і подумайте, що для вас справді є важливим? Втілення вашого проєкту? То ставайте і втілюйте, а не думайте про те, чи отримаєте фінансову допомогу від органу місцевого самоврядування. Мене інколи запитують, навіщо я так багато громадським організаціям розповідаю про антикризові комунікації. Антикризові комунікації – це невід’ємна частина здатності організації впоратися з викликами та зберегти своє добре ім’я у складних ситуаціях”.
Консультантка з питань комунікацій Івано-Франківського регіонального відділення АМУ Оксана Процюк розповіла учасникам заходу про важливість створення медіаіміджу (медіаобразу) громадської організації, себто її сприйняття аудиторією, яке формується у неї через споживання та декодування продуктів медіа.
“Медіаімідж громадської організації складається з таких двох основних частин: висвітлення діяльності представниками самої ГО у соцмережах і на її сайті та висвітлення діяльності ГО у медіа. Ці частини тісно пов’язані між собою. Тут фактично спостерігається причинно-наслідковий зв’язок, оскільки від ефективності роботи на першому треку залежатиме успіх на другому”, – наголосила Оксана Процюк.
Оксана Процюк наголосила на важливості створення якісного контенту на Фейсбук-сторінках громадських організацій.
Організатор тренінгу ГО «Громадський формат» у рамках проєкту «NGO relocation», який реалізовує команда громадської організації «Освітньо-аналітичний центр розвитку громад» у партнерстві з Національним фондом на підтримку демократії (NED).
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87