Івано-Франківськ До сайту

Як прикарпатцям подати скаргу до НСЗУ: алгоритм дій

З початку року до Національної служби здоров’я України надійшло 22 з Івано-Франківської області. Загалом НСЗУ отримала 1 080 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги.

Повідомляє Інформатор, покликаючись на НСЗУ.

Найбільша частка скарг на Прикарпатті — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (31,8%) та вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів (36,4%). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ.

“Якщо від пацієнта вимагають оплату за ліки, послуги чи витратні матеріали у медзакладі, який має договір з НСЗУ, відмовляють у наданні медичної допомоги, або надають її не в повному обсязі — це вагома причина звернутися зі скаргою. Держава вже оплатила для пацієнтів ці послуги, і про це повинні знати пацієнти і не забувати лікарі. Кожна скарга розглядається  відділом роботи із скаргами, і відповідно до предмета скарги людина може отримати відповідь і реакцію на проблему, з якою зіштовхнулася”, — зазначила директорка Західного міжрегіонального департаменту НСЗУ Тетяна Кудик.

Лише залишаючи скаргу, можна разом покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.

“Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу”, – додав Тарас Стеценко, заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів.

Наприклад, 17 січня до НСЗУ надійшла скарга щодо неправомірного вимагання коштів за медичну допомогу при інсульті в Калуській центральній районній лікарні. 26 грудня пацієнтку в критичному стані доправила бригада швидкої допомоги в Калуську ЦРЛ, де син хворої оплатив МРТ та медичні препарати, витративши загалом 5700 грн. Після розгляду скарги та претензійної роботи НСЗУ із лікарнею 31 січня медзаклад повернув сину пацієнтки гроші, а на лікарів, які припуститися помилки під час надання допомоги, наклали дисциплінарні стягнення.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав? 

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

Що варто вказати в скарзі?

Залишайтеся на зв’язку! Ми у FacebookInstagramTelegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87