Українські школярі розробили ШІ-сервіс, який виявляє токсичні коментарі
Марина Валова
Українські школярі розробили інструмент, що допомагає боротися з токсичністю в інтернеті — штучний інтелект не лише виявляє проблему, а й пропонує коректні формулювання.
Команда підлітків із кропивницького «Ліцею нових технологій навчання» розробила онлайн-інструмент, який аналізує тексти у соцмережах і виявляє прояви дезінформації, гендерних упереджень та кібербулінгу. Крім того, сервіс пропонує альтернативні — гендерно нейтральні — формулювання, спрямовані на зменшення рівня токсичності в інформаційному середовищі. Такий AI-інструмент школярі створили всього за два дні.
Проєкт отримав перемогу в національному етапі міжнародного хакатону Teens in AI. Його автори — команда HARBOUR SEALS — представлять Україну на міжнародному рівні.
Це вже другий рік участі України в Teens in AI — міжнародній ініціативі, яка охоплює 97 країн. Хакатон дає підліткам можливість увійти до міжнародної AI-спільноти та заявити про себе як про молодих інноваторів.
Цього року на участь у техатоні подали понад 250 заявок. Вразила не лише кількість, а й рівень підготовки — українські школярі у віці 12–18 років демонструють впевнені навички програмування, вміють презентувати свої ідеї англійською та нестандартно підходять до вирішення соціальних проблем за допомогою технологій.