На комунальних підприємствах Івано-Франківська бракує працівників — особливо водіїв. Через це скоротили кількість автобусних маршрутів.
Про це 10 липня в ефірі радіо “Західний полюс” повідомив заступник міського голови, директор департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Михайло Смушак, передає Інформатор Івано-Франківськ.
За його словами, найгостріший дефіцит кадрів — на комунальному підприємстві “Електроавтотранс”, яке обслуговує автобуси й тролейбуси міста.
“Маємо велику проблему з кадрами — і у виконавчій владі, і в комунальних підприємствах. Часто просто нікому виконувати роботу. Ми навіть змушені були скоротити випуск автобусів, бо немає водіїв”, — сказав Смушак.
Чиновник пояснив, що влітку це менш помітно, адже немає шкільного навчання, але вже восени нестача водіїв може суттєво вплинути на роботу транспорту.
“Зарплата водія з досвідом сьогодні може сягати 25–30 тисяч гривень. Здавалося б, непогані гроші. Але охочих іти працювати все одно мало”, — зазначив Смушак.
Основна причина — страх перед мобілізацією.
“Коли людина офіційно працевлаштовується, ми зобов’язані повідомити про це у військкомат, якщо не можемо її забронювати. А ми можемо бронювати лише 50% військовозобов’язаних працівників, не більше. Якщо серед них є пенсіонери або молодь до 25 років — вони не підпадають під бронювання”, — пояснив посадовець.
За його словами, зараз у КП «Електроавтотранс» працює близько 100 водіїв, з яких лише половину можна забронювати. Інших 50 — потенційно можуть мобілізувати.
“Буває так, що мобілізували одного незаброньованого водія — і доводиться “розброньовувати” іншого працівника. Це викликає додаткову напругу, і деякі водії звільняються. Будемо відвертими, не так багато людей зараз стоять у черзі, щоб служити. Люди не хочуть ризикувати: краще звільнитися, поїхати за кордон чи сидіти вдома, ніж офіційно влаштовуватись і чекати повістки”, — сказав Михайло Смушак.
Він наголосив, що проблема з кадрами у комунальній сфері — системна й потребує комплексного вирішення.
Також чиновник прокоментував впровадження електронного квитка у приватному транспорті — так званих «жовтих» маршрутках.
За його словами, робота в цьому напрямі триває, але до 1 вересня не всі автобуси встигнуть оснастити валідаторами.
“Перші валідатори з’являться на окремих маршрутах, поступово — на інших. Загалом ідеться про близько 100 автобусів. Домовилися, що встановлення систем оплат — це зона відповідальності приватних перевізників. Вони купуватимуть і монтуватимуть обладнання за власний кошт. Тому все залежить від кожного з них — хто зробить це швидше”, — повідомив Смушак.
Він зазначив, що мета — забезпечити право на безоплатний проїзд для всіх пільгових категорій, не лише в комунальному транспорті, а й у приватних маршрутках.
“Маємо багато скарг, зокрема від людей літнього віку та людей з інвалідністю. Тому хочемо уніфікувати систему, щоб пільги діяли всюди”, — додав посадовець.
Також він додав, що у приватних перевізників розрахуватися карткою «Галка» буде неможливо, оскільки там використовується дещо інша система.
Підписуйтесь на нас в Google новинах, щоб не пропустити головне.
Головне фото ілюстративне.
Читайте також: Бармен, швея, водій: свіжі вакансії в Івано-Франківську станом на 8 липня
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87