Нещодавно відбувся Всеукраїнський освітньо-методологічний відбір “РодовідУчитель – 2022”. Двоє педагогинь з Івано-Франківська увійшли до фіналу – Леся Павлюк та Аліса Павлюк.
Повідомляє Інформатор.
Відбір покликаний на те, аби знайти та поширити кращий досвід дистанційного навчання в школах. Аби взяти участь, охочі заповнили анкету. Учасниками відбору стали вчителі початкових класів та вчителі, які викладають навчальні предмети на рівні базової середньої освіти.
Експертна рада відбіркового туру визначила фіналістів, які презентували відеозаписи фрагментів дистанційних уроків, технологічну карту до кожного з них, дидактичний матеріал й інструкції для учнів. У фінал відбору потрапили 88 учасників зі 313. Вони представили три уроки в дистанційній формі. Серед них – двоє вчительок з Івано-Франківська.
Леся Павлюк та Аліса Павлюк – педагогині-новаторки, які не зупиняються на досягнутих цілях. Так, два роки тому вони увійшли в ТОП-50 фіналістів “Global Teacher Prize Ukraine 2020”.
Леся Павлюк навчає учнів початкових класів у ліцеї № 7, є тренеркою Нової української школи, тренеркою ментальної арифметики й мнемотехніки. Аліса Павлюк – вчителька початкової школи № 26, учасниця експериментальних проєктів, всеукраїнських форумів інновацій, міжнародних конкурсів.
Від якості навчання дітей залежить, якою буде наша країна в майбутньому, переконана Леся Павлюк.
“Як казала Зоя Литвин у своїй промові на конференції TED: “Поки діти продовжують навчатися, вони продовжують боротися за наше майбутнє”. Великим здивуванням для цілого світу було те, що в умовах війни навчання для українських школярів продовжувалося. Ми чітко розуміли, що завершувати навчальний рік будемо онлайн. Ніколи не думала, що так скажу, але ковід добре нас підкував у цьому плані. Ось уже четвертий рік здобувачі початкової ланки освіти навчаються за програмами НУШ. Ми розуміємо, що світ не стоїть на місці, змінюються діти, потрібно в роботі з ними використовувати нові підходи, технології та методики”, – розповідає вчителька.
З її слів, з багатьма новими методиками педагоги мали змогу ознайомитися на курсах підвищення кваліфікації для вчителів НУШ чи шляхом самоосвіти. З 2020 року виникла потреба перенести ці вміння у режим онлайн.
“Під час дистанційного навчання в початковій школі, зокрема у воєнний час, надзвичайно важливими є ранкові зустрічі. Саме вони допомагають підтримати дітей, моментами заспокоїти, покращити їхній емоційний стан. А ще завдяки нашим коротким розмовам, які не стосуються тем уроків, вдалося зацікавити дітей до наступних зустрічей, мотивувати до навчання. Ранкові зустрічі підвищили відвідуваність наших уроків”, – каже Леся Павлюк.
Вчителі використовують різні цифрові інструменти навчання – платформи Zoom, GoogleКлас, Canva, Розумники, Padlet, онлайн-тестування. Застосовують методи розвитку критичного мислення онлайн, що є дієвими.
“Яскравим прикладом цього є технологія «Хрестики-нулики» Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яку я продемонструвала під час Всеукраїнського освітньо-методологічного відбору “РодовідУчитель – 2022”, – зауважує пан Леся.
Вона каже, очне навчання – найбільш дієве і бажане, але в період загрози життю та здоров’ю дітей педагоги зобов’язані зробити дистанційне навчання максимально якісним.
Побажаймо нашим педагогам успіхів!
Софія Сіренко