Інформатор Івано-Франківськ

ГРОШІ

Їздили вчора, а кошти списало сьогодні: у чому проблема оплати в комунальному транспорті Франківська

Протягом останніх днів мешканці Франківська масово зіштовхнулися з проблемою зняття коштів за користування комунальним транспортом міста. У когось знялась оплата за кілька днів після користування. Хтось отримав смс-сповіщення від банку про те, що кошти списалися за поїздку, хоча людина користувалася громадським транспортом тиждень тому.

Інформатор вирішив розібратися із цим питанням.

Ось що пишуть мешканці міста у коментарях:

 

 

Як пояснив нам директор КП “Електроавтотранс” Віталій Голутяк, коли людина здійснює платіж за допомогою банківської картки, гроші з неї одразу не знімаються:

“Коли людина користується банківською карткою, вона погоджується з правилами користування банківської картки. Ці правила виписані загально правила користування громадським транспортом Івано-Франківська, які затверджені рішення виконавчого комітету від 26 серпня 2021р №12 та 13. У нас на Facebook сторінці, на нашому сайті та на сайті galcard.if.ua є також ці правила. На нашій Facebook сторінці є роз’яснення про те, що таке оплата банківської карткою: банківська транзакція в транспорті, це загальноприйнято, проводиться в режимі офлайн.

Тобто це означає, що коли людина оплачує проїзд банківською карткою, з неї кошти одразу не знімаються. Інформація про це записується на валідатор. Коли валідатор вивантажується (а це робиться, в основному, в кінці робочого дня, якщо немає збоїв), то людині прийде інформація про те, що з її картки зняло 8 грн. Тобто пройшла оплата за користування громадським транспортом. Умовно, якщо людина скористалася транспортом о 17:00, то банк це може показати зараз або за 2-3 дні.

Кошти знімаються лише після вивантаження даних з валідаторів на загальний сервер, який знаходиться в Києві. Така сама система використовується і в авіакомпаніях. Коли ви щось купуєте на борту літака, у вас гроші не знімає одразу. Термінал не працює в онлайн режимі, бо він знаходиться в небі. І тільки після 2-3 днів, коли йде вивантаження даних з цього терміналу, вам приходить сповіщення про те, що ви купували щось у літаку”.

Віталій пояснює, що для проїзду достатньо просто прикласти банківську картку, отримати підтвердження преавторизації на терміналі (оплата пройшла успішно) і спокійно їхати далі:

“У випадку контролю достатньо прикласти пристрій, яким здійснювалася оплата. Це може бути не тільки банківська картка, а й телефон з технологією NFC,  smart годинник тощо. Пристрій контролера покаже, чи була здійснена валідація цим пристроєм у транспорті чи не була”.

Директор комунального підприємства розповідає, що траплялися різні випадки, коли через проблеми в Києві сервери вчасно не вивантажували дані:

“А зараз, як ви знаєте, основна проблема по всій країні — нестабільна робота енергетичної системи, тому сервери іноді не вивантажують дані вчасно. Як наслідок, відбувається довантаження даних. А всі ці сповіщення, які приходять зараз, приходять за здійсненні людьми поїздки раніше. Може бути таке, що людина їхала 10 жовтня в комунальному транспорті, а кошти з неї знялися тільки зараз. Чи пасажир їхав у період з 10-го по 16 жовтня 10 разів і в нього 10 разів зняло кошти лише сьогодні”.

У разі виникнення проблем з оплатою слід звертатися на гарячу лінію 0 800 301 190.

“Коли людина телефонує, ми просим її назвати перші 6 і останні 4 цифри номеру картки. Якщо оплата здійснювалася з NFC пристрою, то система присвоює спеціальний номер (3 цифри). Це не CVV код, а віртуальний номер.

Коли людина надає ці дані, ми їй надсилаємо спеціальну табличку. В ній вказана інформація про те, коли була здійснена валідація і коли були зняті кошти. І якщо навіть після цього людина вважає, що вона не їхала цим транспортом, тоді ми надаємо дані з камер відеоспостереження і можемо довести людині, що вона заходила і валідувала цю картку”.

Відповідно, якщо виникають проблеми, які пов’язані з оплатою в громадському транспорті – телефонуйте на гарячу лінію за номером 0 800 301 190. Вам нададуть допомогу і проконсультують.

Читайте до теми: Під час повітряної тривоги транспорт у Франківську їхати не буде.

 

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Нагору