Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

“Військові люблять нюдси”: реакція на відвертий календар від журналісток “5 каналу”

“Календар, який буде у Валерія Залужного”, неабияк сколихнув соцмережі. 12 фото оголених працівниць “5 каналу”: ведучих, журналісток і тих, хто раніше не працював у кадрі, спричинили масштабну дискусію про доречність подібних проєктів на підтримку ЗСУ й благодійних цілей загалом. 

Розповідає Інформатор.

Є в мене дружбан у морській піхоті, я не буду казати, хто… Не секрет, що військові дуже люблять нюдси, і дуже просять. І ось дружбан мій каже: “Може, в тебе є там подружки чи ще хтось, ну дуже хочеться щось красиве бачити“, — так про ідею відвертого календаря розповідає операторка Ганка Кудрявцева. Його вихід анонсували 6 грудня, тоді ж оголосили аукціон, який тривав до 9 грудня. Ексклюзивний примірник із автографами всіх учасниць продали за 77 777 гривень. Ціллю збору був один мільйон гривень на рації для військових.

Тема викликала як захоплення, так і обурення користувачів соцмереж. Одні згадували про гасло “Моє тіло — моє діло” й апелювали до того, що журналістки самі підтримали ідею знятися оголеними, інші ж зачіпали питання сексизму й об’єктивації жінок, зокрема військовослужбовиць, а також професійної етики журналістів.

На мою думку, видання “нюдс”-календаря саме під маркою інформаційного медіа, дійсно, є не дуже вдалим рішенням. Але як мистецький авторський проект видання заслуговує на підтримку. Водночас активність правозахисниць я б спрямувала на захист права громадян України, в першу чергу солдатів в окопах, на секс. Думайте, як забезпечити цю базову потребу здоровій молодій людині, причому під обстрілами, в багнюці та на морозі. І жінок-військових це також стосується, не тільки чоловіків“, — пише користувачка Фейсбуку Наталі Іщенко.

Так от, я теж в #ЗСУ і не хочу, щоб мої очі натикалися на чиїсь порнографічні мрії на стіні. Я не ханжа і не моралістка, але це примітивно і огидно. Оте ” Може, в тебе є там подружки…” – дно не стільки журналістики (там зрозуміло), скільки знецінення жінки як захисниці, воїна, що нічим не поступається чоловікам. В армії сексизму й досі вистачає та говорити про це зараз не хочеться. Але прийде час, і дуже скоро, поговоримо про це публічно“, — так про ініціативу відгукується військова Тетяна Проторченко.

Уважно вчора читав про календар від 5 каналу (звісно, бізнес ні при чому, все знизу — тому ми саме так його називаємо, на честь корпорації). Дізнався трохи більше про чоловічий фемінізм. Наприклад, фразу “моє тіло — моє діло” вживаємо тільки якщо йдеться про перспективу побачити це тіло без одягу. Якщо жінка хоче показати чоловікові своє тіло без одягу — це її тіло і треба розпоряджатись ним як завгодно. Якщо йдеться про блокування доступу до голого жіночого тіла (очевидно, такий доступ є природним і невід’ємним правом чоловіків — чи, принаймні, дехто так гадає), хай навіть це стаття, що говорить про неетичність фото, то це діло виключно чоловіка, котрого злі фемки позбавляють базових прав“, — пише Остап Українець.

Я не думав, що когось може образити календар, який виданий на підтримку ЗСУ. Скажу відверто: я подібні ініціативи будь-які тільки вітаю. Якщо тобі особисто не подобається, що ти бачиш на календарі, то не купуй його, а знайди інший спосіб підтримати ЗСУ. Тому моя думка, що це взагалі не може в принципі когось ображати і щось порушувати“, — такою була реакція Уповноваженого Верховної Ради з прав людини Дмитра Лубінця.

Календар також порівнюють із ініціативою австралійських пожежників, яка в 2023 році відсвяткує 30-тиріччя свого існування. Кошти з продажів цього календаря спрямовують на дослідження раку та порятунок тварин: так, доходи з випуску прийдешнього року спрямують до Ради австралійських добровільних пожежних асоціацій, фонду «Kids With Cancer», лікарні дикої природи Байрон-Бей та інших благодійних організацій в Австралії. Варто зазначити, що пожежники зображені не до кінця оголеними, з відкритими обличчями й в оточенні милих тварин, через що календар не сприймається як еротичний.

У 2020 році також виходив еротичний календар з українськими письменниками від Літературної агенції OVO. На сайті, де його можна було продавати, ціль створення описували так: “Еротичний календар 2021 «Literature illustrated» з оголеними українськими письменниками – спеціальний проєкт з промоції читання та підняття рівня обізнаності про сучасних українських авторів від Літературної агенції OVO“.

Читайте також: Наша позиція — добро має бути гучним: як за 3 місяці зібрати пів мільйона гривень і придбати “швидку”

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Нагору