Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

Укрзалізниця хоче збудувати Євроколію, яка проходитиме через Франківськ

Залізнична компанія хоче збудувати колії, які відповідатимуть євро стандартам. Одна з таких проходитиме через Івано-Франківськ.

Розповідає Інформатор, покликаючись на польську газету Rzeczpospolita.

Повідомили, що в нашій державі близько 40% вантажів перевозиться залізницею. У Польщі це становить 10%. Проте через те, що наші колії не співпадають по ширині з країнами Євросоюзу і блокаду портів, черги вантажівок із товарами на експорт на кордонах з Польщею та Румунією сягають близько 20 км.

Тому наша країна почала будувати першу ділянку євроколії з Рави-Руської та Гребенного:

“Це дозволить з’єднати Україну прямою залізничною гілкою з Варшавою”.

Директор офісу міжнародних проектів «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв повідомив, що компанія до кінця 2023 року продовжать цю ділянку до Львова по існуючій широкій колії.

” У майбутньому це створить можливість курсування прямих поїздів Варшава – Львів, без пересадок і змін шасі”, – додав він.

Компанія планує побудувати ще одну гілку – лінію для швидкісних поїздів із Кракова через Медику та Львів до Івано-Франківська. Цей маршрут можливо буде продовжити територіями Румунії та Молдови до Одеського порту.

“До травня 2023 року ми хочемо підготувати техніко-економічне обґрунтування цього проекту. Ця лінія може бути важливою не лише з цивільних причин, а й з військових, і це підвищить шанси на її фінансування. Принаймні такі сигнали ми отримуємо від Єврокомісії”, – повідомив посадовець компанії.

Наразі “Укрзалізниця” уклала договір із польським центральним комунікаційним портом на розробку техніко-економічного обґрунтування швидкісної залізниці Варшава – Львів. Цю ділянку дороги окремо модернізуватимуть  від раніше анонсованої гілки до Рави Руської. Також у планах будівництво швидкісної лінії Варшава – Київ.

Володимир Шемаєв додав, що нові лінії не замінять старі, їх будуватимуть поруч із наявними. Після війни, каже він, пересування залізницею може конкурувати з літаками.

За словами президента асоціації Pro Kolej Якуба Маєвського, плани «Укрзалізниці» можуть бути вигідними й для польської економіки, насамперед, через покращення вантажопотоку через нині завантажений кордон.

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Нагору