Згідно з відповіддю на запит Інформатора, в нашій міський територіальній громаді є 39 управлінських компаній. Та чи можна змінити УП, якщо та не виконує своїх зобов’язань і, власне, як це зробити? Поради від експертів.
Пише Інформатор.
У Франківську утриманням житлових будинків займаються наступні компанії:
Тож всього їх на території МТГ є 39. Основою для надання послуг управлінською компанією є договір з будинком й має він бути тільки один. Юридичну консультацію щодо зміни УП “Інформатору” надала адвокатка АО «ВЕРІТІ ГРУП» Кисель Анна Сергіївна.
Отож, управитель зобов’язаний належно утримувати спільне майно, укладати з підрядниками необхідні договори щодо виконання окремих робіт та послуг, забезпечувати захист спільного майна від протиправних посягань з боку інших осіб, здійснювати контроль за станом майна, повідомляти власників приміщень про необхідність вжиття заходів ремонту, заміни, реконструкції, направляти скарги споживачів виконавцям послуг тощо.
Якщо ж виникають системні порушення зі сторони УП, зокрема, відсутність належного реагування на аварійні ситуації, незгоди здійснити перерахунок розміру плати у разі надання послуг поганої якості, нереагування на скарги мешканців щодо проблем з отриманням житлово-комунальних послуг, уникнення розгляду претензій, скарг, то адвокатка радить викликати його на місце надзвичайної ситуації та складати акт-претензію.
Далі дослівний фаховий коментар від пані Анни.
Чинне законодавство України наділяє співвласників правом розірвати договір з управителем.
Так, ч. 7 ст. 18 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що у разі невиконання управителем вимог цього Закону та договору співвласники або ОСББ мають право вимагати дострокового припинення договору з управителем.
З наведеного положення випливає, що будь-яке невиконання управителем своїх обов’язків, визначених Законом України «Про житлово-комунальні послуги», є підставою для ініціювання розірвання договору.
Варто зазначити, що впровадження на території України правового режиму воєнного стану на питання зміни управителя жодним чином не впливає.
Рішення про зміну управителя багатоквартирного будинку приймається зборами співвласників.Детальна процедура їх проведення визначена ст. 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Ініціювати проведення зборів співвласників може ініціативна група в складі не менш як із трьох власників. Ініціатор зборів направляє повідомлення співвласникам із зазначенням дати, часу, місця та порядку денного зборів.
Фактично на загальні збори потрібно буде винести питання:
1) обрання голови, секретаря зборів;
2) обрання уповноваженої особи співвласників під час розірвання договору з попереднім управителем;
3) визначення нового управителя;
4) визначення повноважень нового управителя щодо управління багатоквартирним будинком.
У Законі України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» закріплено механізм участі співвласника у зборах у режимі відеоконференції у разі неможливості особистої явки на збори. Голосують такі співвласники шляхом заповнення листків опитування.
Варто звернути увагу, що кількість голосів співвласника пропорційна частці належної співвласнику площі у загальній площі всіх приміщень. Документальне оформлення зміни управителя покладається на співвласників.
Для того, щоб рішення вважалось прийнятим, потрібно, щоб за нього проголосували власники, сумарна площа приміщень яких перевищує 50 відсотків загальної площі. У разі недостатності голосів проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах. Таке опитування повинно бути проведене шляхом заповнення співвласниками листків опитування протягом не більше ніж 45 календарних днів з дня проведення зборів.
За наслідками зборів співвласників складається протокол.
Надалі один з протоколів, що фіксує рішення про припинення договору з управителем та визначення нового управителя передається на зберігання до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за місцем розташування багатоквартирного будинку. Орган місцевого самоврядування розміщує резолютивну частину рішення, прийнятого зборами співвласників, на своєму офіційному вебсайті.
Повідомлення про прийняті зборами не пізніше 15 календарних днів з дня проведення зборів надаються в письмовій формі кожному співвласнику під підпис або надсилаються рекомендованим листом на адресу належного співвласнику приміщення.
Рішення зборів стає обов’язковим для всіх співвласників.
До того ж варто звернути увагу на особливості розірвання договору управління, прописані в самому договорі, які, звісно ж, не повинні суперечити процедурі, визначеній Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».
Після припинення договору з колишнім управителем потрібно проконтролювати передання всієї документації новому управителю. Передання документів згідно з п. 67 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 року № 712, здійснюється не пізніше дня, що настає за днем припинення дії договору управління.
До документів, які передаються, належать: технічна документація на будинок; інформація про виконані роботи, про виникнення аварійних ситуацій і технічних несправностей; дані бухгалтерського обліку доходів та витрат на утримання будинку.
Правилами надання послуги з управління багатоквартирним будинком від 05.09.2018 року також врегульовано питання виплати залишків коштів на банківському рахунку, відкритому управителем для розрахунків з виконавцями комунальних послуг.
Так, у разі припинення дії договору управління залишок коштів, що обліковуються на день припинення договору на поточному рахунку зі спеціальним режимом використання після здійснення остаточних розрахунків із виконавцем комунальної послуги, повертається кожному зі співвласників.
Після цього минулий управитель зобов’язаний закрити рахунок.
Тож на думку Анни Кисель, процедура зміни управителя не є складною, як може здатися на перший погляд. Адвокатка радить врахувати, що для реалізації потрібна ініціатива співвласників, готовність якісно оформити всі необхідні документи та врегулювати розбіжності, що виникають між співвласниками під час обрання нового управителя.
Читати також: Бурштинці можуть залишитись без світла через борг для АТ “Прикарпаттяобленерго”
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87