Реклама застосунку Temu заполонила майже усі соцмережі. Оскільки цей сайт пропонує споживачам товари зі значними знижками та їх в основному доставляють безпосередньо з Китаю. Як і AliExpress, який пропонує аналогічні можливості, Temu майже здобув попит, однак неодноразово зазнавав критики.
Повідомляє Інформатор покликаючись на AIN.ua.
Як з’явився Temu?
У 2022 році розпочав роботу маркетплейс Temu, який розробила китайська компанія PDD Holdings. Це материнська компанія іншого відомого гіганта — Pinduoduo. Спочатку Temu запустився на ринку США у вересні 2022 року, але швидко розійшовся іншими країнами. Платформа пропонує все — від одягу та товарів для дому до електроніки. Працює і як сайт, і як застосунок.
Платформа використовує агресивну маркетингову стратегію – це великі знижки, безкоштовна доставка, бонуси для нових користувачів.
Нині застосунок Temu перебуває у п’ятірці найбільш популярних програм в американських AppStore та Google Play. Окрім цього, Temu може надіслати безкоштовні товари зі свого каталогу тим користувачам, які рекламують застосунок у своїх соцмережах і заохочують нову аудиторію до реєстрації.
Цей маркетплейс популярний і в Україні. Наприклад, популярність Temu різко зросла у травні 2024 року: 222,8 млн унікальних користувачів відвідали вебсайт Temu 544,1 млн разів. Маркетплейс перегнав за трафіком Etsy та наздоганяє AliExpress.
«Такої динаміки зростання не показав жоден маркетплейс у світі», — розповідає CEO агентства інтернет-маркетингу Webpromo Юрій Копишинський.
За що критикують Temu?
Однією з головних проблем подібних маркетплейсів є доставка.
Користувачі Temu масово скаржаться на те, що замовлення можуть відправити на кілька тижнів чи місяців пізніше або вони можуть не приїхати взагалі. Також існують випадки з неповерненням коштів.
У серпні 2024 року Департамент охорони навколишнього середовища Сеула виявив токсичні речовини в товарах від Temu, а також інших китайських ритейлерів Shein та AliExpress.
Під час перевірки виявлено такі хімікати, як фталати, формальдегід і свинець у взутті, головних уборах, іграшках та лаку для нігтів. Ці речовини впливають на репродуктивні функції, спричиняють отруєння печінки тощо.
Та найбільше Temu критикують з приводу ставлення до працівників. Зокрема, у компанії працюють за графіком «996» — з 9:00 до 21:00, 6 днів на тиждень, або ж 72 години на тиждень та 12 годин на день.
То чому так дешево?
Наприкінці червня минулого року Конгрес США опублікував розслідування щодо Temu. Американські законодавці попереджають про «надзвичайно високий ризик» того, що продукти, які продаються на маркетплейсі, виготовлені за допомогою примусової праці.
Розслідування проведено в рамках закону США щодо заборони імпорту товарів, виготовлених із використанням примусової праці. Уряд посилив цей документ у 2021 році через побоювання того, що всі товари, виготовлені у Сіньцзян-Уйгурськогому автономному районі КНР, створено за допомогою примусової праці.
Щодо Temu, у компанії не уточнюють у продавців детальну інформацію про те, де та як виготовили продукцію. Також у маркетплейсі заявили, що вони не несуть відповідальності за те, що сторонні продавці використовують їхню платформу.
Небезпека персональних даних
У політиці конфіденційності Temu зазначено, що даними клієнтів можна ділитися з материнськими та дочірніми компаніями. У березні 2023 року Google видалила сестринський застосунок Pinduoduo зі своїх сервісів через проблеми з безпекою програми.
Уже у квітні CNN опублікувало розслідування, згідно з яким у застосунках виробництва Pinduoduo виявили шкідливе програмне забезпечення, яке має доступ до особистих даних користувачів без їхньої згоди. Pinduoduo запитував аж 83 дозволи, включаючи доступ до біометричних даних, Bluetooth та інформації про мережі Wi-Fi.
За даними американської некомерційної організації Better Business Bureau (BBB), яка займається розвитком довіри на ринку бізнесів, компанія отримала 900 скарг на Temu за перші 14 місяців роботи. До того ж у Temu пішли назустріч та почали спільно із BBB обробляти скарги покупців.
Окрім цього, у компанії Apple заявляли, що раніше Temu порушувала правила конфіденційності компанії. Застосунок вводив людей в оману щодо того, як використовують їхні дані.
Торгівля персональними даними
У червні 2024 року Генеральний прокурор американського штату Арканзас Тім Гріффін подав у суд на застосунок через нібито таємну монетизацію незаконно отриманих даних користувачів.
На думку Гріффіна, Temu підманює користувачів оманливими обіцянками про знижки на якісні товари, намагаючись отримати доступ до якомога більшої кількості даних користувача. Згідно зі скаргами до BBB, товари Temu вважаються низькоякісними. Підсумовуючи це, Гріффін заявив, що кінцевою метою Temu є «не стати найбільшою у світі торговою платформою, а вкрасти дані».
Якщо позов буде задоволено, Temu можуть виписати штраф у розмірі 10 тисяч доларів за кожне порушення та конфіскувати прибуток від продажу даних.
Головне фото ілюстративне.
Читати також: Вбивчий Франківськ, паломництво до Почаївської лаври: ютуб вихідного дня
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87