Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

Біля франківського вокзалу обрізали дерева так, що скандал дійшов до Укрзалізниці

обрізка дерев, дерева залізничний вокзал, Франківськ

Фото кронованих дерев біля Залізничного вокзалу обурили містян у соцмережах, а експерти вбачають в цьому порушення законодавства. Реакція УЗ та ймовірні наслідки для дерев у матеріалі далі. 

Пише Інформатор Івано-Франківськ.

Містянка Іра Чолій опублікувала фото нещодавньої обрізки дерев біля залізничного вокзалу в одній з Facebook-груп. Франківка пише:

обрізані дерева біля залізничного вокзалу у Франківську

Допис Іри Чолій в Facebook-групі ” ІВАНО-ФРАНКІВСЬК. ГРУПА ПРОДОВЖЕНОГО ДНА”

Після кронування дерева виглядають так:

обрізані дерева біля залізничного вокзалу у Франківську

Фото Іри Чолій в Facebook

обрізані дерева біля залізничного вокзалу у Франківську

Фото Іри Чолій в Facebook

На ситуацію відреагував й франківець Максим Сич, який опублікував допис з цими ж фото і відмітив у тексті Укрзалізницю, філію «Львівська залізниця» та новопризначеного голову правління УЗ Олександра Перцовського:

До чоловіка в коментарі “прийшла” Укрзалізниця й пообіцяла розібратися у випадку:

коментарі під дописом Максима Сича

Коментарі під дописом Максима Сича

Інформатор звернувся за коментарем до Анни Обломей — керівниці ГО «ФОНД СЕМЕНА ОБЛОМЕЯ», що займається розвитком арбористики в Україні.

Зі слів експертки:

“…це суперечить законодавству — така обрізка називається пошкодженням дерева до ступеня припинення росту”, – каже пані Анна, –  “після такої обрізки дерева дійсно непоправно пошкоджено — вони зазвичай не гинуть одразу, це займає роки. Але проблема в тому, що дерево не здатне заростити такі зрізи — в цьому місці почнеться деревний розклад, який призведе до утворення порожнини.

Та цього непомітно — бо дерево, під впливом стресу і в намаганнях врятуватися, відрощує вторинну крону. Це товсті молоді пагони, які ростуть швидко і швидко набирають велику вагу, але при цьому мають погане прикріплення. Згодом ці нові гілки дуже просто відламуються, бо прикріплення у них погане, а всередині стовбура — порожнина. Тобто дерево стає небезпечним для оточення.

Якщо ж кронування зробити повторно — це ще більше послаблює дерево, тому що свої ресурси воно пускає на відношення крони, але через те, що крона постійно пошкоджена, речовин, що дерево має отримувати в процесі фотосинтезу, йому недостатньо. Тому з часом воно гине”.

Що каже закон? 

В додатку 1 (примітка 3) до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р.  № 665 йдеться, що (ред. далі дослівний текст з документа):

До пошкоджених до ступеня припинення росту належать дерева з переламаним стовбуром, обідраною корою понад 30 відсотків його периметра (незалежно від довжини за висотою стовбура), обшморганою кроною понад половину її довжини, обідраними та зламаними скелетними коренями понад половину периметра стовбура, а також повалені дерева та з нахилом, спричиненим дією лісокористувача, понад 30 градусів від вертикальної осі.

Згідно з таксою (в додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р.  № 665) за кожне дерево, вирубане або пошкоджене до ступеня припинення росту, розмір шкоди може сягати від 42 до 3109 гривень.

Документ, такса, Додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 665

Додаток 1 (примітка 3) до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р.  № 665

Інформатор звернувся до “Укрзалізниці” із запитом щодо надання документів на виконання цих робіт, а також намагається сконтактувати з відповідальними особами.

Читати також: Незаконна вирубка дерев: гайд для прикарпатців, як запобігти злочину

Дарія Нагорна

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору