Інформатор Івано-Франківськ

ВЛАДА

Процедура бронювання працівників: що змінилося для критичних підприємств?

Оновлені критерії бронювання працівників

Кабмін встановив нові критерії критичності підприємств для бронювання працівників. Які саме? Дізнаєтеся в матеріалі.

Повідомляє Інформатор Івано-Франківськ, покликаючись на Судово-юридичну газету 

Йдеться про два обов’язкові критерії: рівень зарплати (не менше 20 тис. грн) і випуск податкових боргів. Третій критерій підприємство обирає самостійно з переліку, затвердженого урядом.

Тобто підприємства, які ще не оновили статус критично важливих, але наразі мають його, зможуть забронювати працівників. Таке бронювання буде чинним до 28 лютого 2025 року.

Вже після оновлення критичності за новими обов’язковими критеріями, підприємства зможуть бронювати працівників на довший строк — до 12 місяців як і раніше. Відповідні зміни до Постанов №76 та №1332 Кабінет Міністрів ухвалив 29 листопада.

Бронювання працівників знову доступне через портал “Дія”. Для цього підприємства потрібно отримати або оновити статус критичної важливості відповідно до нових обов’язкових критеріїв. На це передбачено понад три місяці — до кінця лютого 2025 року.

Підприємства, які вже мають чинний статус критичності, можуть бронювати нових працівників або продовжувати бронювання чинних до 28 лютого 2025 року, поки що припинили оновлення статусу. Після завершення цієї процедури вони автоматично оформлять бронювання на строк до 12 місяців.

Наприклад:

Якщо термін бронювання закінчується 5 січня 2025 року, підприємство може продовжити його до 28 лютого 2025 року без будь-якого оновлення критичності. Оновивши статус, бронювання можна оформити на 12 місяців.

Нові обов’язкові критерії включають рівень зарплати (не менше 20 тис. грн) та випуск податкових боргів. На оновлення статусу видано понад три місяці — до кінця лютого 2025 року.

У перехідний період підприємства з чинним статусом критичності можуть бронювати або перебронювати працівників. Приймати бронювання будуть до кінця лютого 2025 року, а після оновлення статусу стане можливим оформлення на довший строк — до 12 місяців.

Крім того, Уряд запускає перевірку рівня зарплати працівників, які бронюють. З 1 грудня підприємство, подавши список на бронювання через портал “Дія”, має декларативно підтвердити, що зарплата працівника (до сплати податків) становить не менше 20 тис. грн з дати бронювання. Це дозволяє:

  • Відразу бронювати нових працівників, якщо вони відповідають вимогам;
  • Продовжувати бронювання обов’язкових працівників без обов’язкової наявності такої зарплати в минулому періоді;
  • Підприємства, які подають неправдиві дані про зарплату, втратять статус критичності, щонайменше на шість місяців і не його остаточно поновити.

Інші зміни:

  • Нові пріоритети для професійної підтримки.
  • До списку посад, які можуть бути заброньовані без обмежень за обсягами, додано фахівців у сфері протезно-ортопедичного виробництва.
  • Підтримка міжнародних проєктів.
  • Бізнес, що реалізує гуманітарні проєкти за кошти міжнародних партнерів, повинен відповідати новим критеріям, затвердженим Міністерством реінтеграції.

Довідково

Як забронювати працівника з 1 грудня?

Підприємству потрібно оновити критичність. Тобто подати пакет документів, які підтверджують, що воно відповідає трьом критеріям з восьми.

Два критерії обов’язкові:

  • Перший. Середня зарплата на підприємстві повинна бути не менше 2,5 мінімальних зарплат (це приблизно 20 тис. грн). І також зарплата працівника, якого бронює підприємство має бути не менше 2,5 мінімальних зарплат (20 тис. грн).
  • Другий. Компанія не повинна мати заборгованості зі сплати податків.
  • Третій критерій підприємство обирає самостійно із тих, які зазначені у постанові №76 або в регіональних чи галузевих критеріях.

Додаткові критерії, потрібно вибрати мінімум один:

  • Сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро за рік (еквівалент у гривнях за курсом НБУ);
  • Валютні надходження понад 32 млн євро на рік, крім позик і кредитів;
  • Стратегічне значення для держави (визначено в переліку стратегічних об’єктів);
  • Важливе значення для певної галузі економіки або потреб територіальної громади;
  • Рівень середньої заробітної плати не нижчий за середній по регіону за IV квартал 2021 року для комунальних підприємств;
  • Статус резидента Дія.City.

Куди подавати документи для оновлення чи отримання критичності?

Пакет документів потрібно подати до ОВА чи профільного для вас міністерства. На розгляд документів — до 10 днів.  Комісії регулярно збираються для ухвалення рішень.

Якщо оновили критичність?

Переходьте на портал Дія. З 1 грудня можна подати список працівників на бронювання. Процедура незмінна. Керівник компанії подає списки працівників на бронювання:

  • Авторизуйтесь в електронному кабінеті на порталі Дія;
  • У розділі послуги оберіть “Бронювання”;
  • Виберіть опцію Подати заяву;
  • Вкажіть дані працівників для бронювання;
  • Підтвердьте заробітну плату працівника, якого бронюєте;
  • Перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).

Очікуйте результату:

  • Заява обробляється протягом трьох днів;
  • Повідомлення надходить на електронну пошту та в особистий кабінет, успішне бронювання буде відображатись у Резерв+ працівника.

Читайте також: Військові, які самовільно залишили місце служби, можуть повернутися до 1 січня 2025 року

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору