Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

Штучний інтелект – для допомоги ЗСУ: історія франківця, який створив ролик на підтримку “Бойових воронів”

Шучний інтелект - для допомоги ЗСУ: історія франківця, який створив ролик на підтримку "Бойових воронів"

Ви втратили голову в пошуках креативних сценаріїв для просування зборів? Число на банці завмерло й ніяк не зрушить з місця? До уваги усім, чиї збори зупинились! Ми розповідаємо історію Василя Гошовського, який за допомогою ШІ створив ролик для допомоги “Бойовим воронам”. Сьогодні ви можете побачити його в франківських кінотеатрах. Як це вдалось, скільки коштує такий “продакшн” й де знайти поціновувачів штучного інтелекту в нашому місті? Відповіді далі.  

Пише Інформатор Івано-Франківськ за допомогою штучного інтелекту

Василь Гошовський вже 16 років створює відео та рекламний креатив. У 2018 році франківець відкрив медійне агентство “Multimedia lab“, яке можна відшукати на “Промприладі”. Коли в життя сучасного покоління увірвався штучний інтелект, Василь став досліджувати його можливості й сьогодні консультує всіх охочих вийти за рамки чату GPT та відкрити для себе увесь потенціал ШІ.

Й нещодавно знання фахівця знадобились для допомоги 102 бригаді з Івано-Франківщини “Бойовим воронам”. Ролик із закликом підписатись на систематичну підтримку воїнів зараз показують у кінотеатрах “Люм’єр” та MovieLand”. Переглянути відео й обов’язково долучитись гривнею до боротьби з ворогом можна за інструкцією нижче:

Ми поспілкувалися з Василем, щоб дізнатись більше про складнощі виконання такого завдання, фінансові витрати, шлях до ідеального виробу та необхідні інструменти. Для тих, хто не любить читати лонгріди – гортайте донизу, там зображення однієї з найдовгоочікуваніших мрій українців.

Інформатор: Сама ідея реалізувати подібний показ, щоб підтримувати збори, ваша чи бригади? 

Василь Гошовський: Бригада працює з агенцією “aprostir” й ми з ними співпрацюємо у рекламній діяльності. Вони запропонували доєднатися, я саме хотів зробити щось прикладне зі штучним інтелектом і благодійне для зборів. 

Інформатор: З яким технічним завданням до вас прийшли? 

В.Г.: Нічого не було. Просто щось зробити. 

Інформатор: Ви писали на своїй сторінці у Facebook, що це ви вперше робили такого штибу ролик з допомогою штучного інтелекту. Скільки часу у вас це зайняло? 

В.Г.: Це був такий експеримент, я вишукував процес зі створення суцільного ролика, тобто де є кадри, різні сцени, а не тільки просто один кадр анімувати. Це трошки різне. До того я багато пробував у різних редакторах, а от зробити цілий work flow, такий процес від початку до кінця, звук і так далі, щоб сцени були схожі й суцільна кольорокорекція — для цього потрібно знати специфіку, відпрацювати її… Тим паче це був волонтерський проєкт, я не приділяв увесь робочий час йому, а тільки позаробочий, тому це розтягнулось десь на місяць. Проте якби я це робив зараз, бо, по-перше, інструменти швидко розвиваються, плюс є вже розуміння й досвід, можна зробити дуже швидко. Якщо не бути таким прискіпливим, як я, то це прям за день можна зробити такий ролик. Просто в мене такий підхід, що я дуже багато вибираю серед кадрів, який кращий. Так можна насправді нескінченно вибирати. Процес генерації схожий на таку, як мій друг каже, лудоманію. Це не безплатно, кожна генерація, особливо, у відео, вона коштує десь пів долара — це один варіант. Здешевити можна, якщо оформити підписку на якийсь сервіс або ось перед Новим роком було багато знижок. Деколи ми беремо участь у програмах від розробників, й вони дають ці токени, для того, щоб тестувати… Тобто ми такі бета-тестери деяких рішень, які ще недоступні для широкого загалу. Є конкурси всякі, але в середньому один кадр коштує пів долара й ніколи не буває так, що з першого разу буде те, що треба. 

Це як лотерея. Ніби сподобався кадр, а можна подумати: “Чи варто спробувати ще декілька разів? Може вийде ще краще”.

На це можна витратити багато грошей і часу. Треба все тестувати, оскільки один генератор робить краще одну сцену, інший — іншу. Тільки з досвідом краще розумієш, який сервіс використати, щоб створити сцену бігу.  Це такий специфічний, новий досвід, якого раніше не було. Треба слідкувати щоденно. 

Інформатор: Вам знадобилось кільканадцять інструментів, щоб зробити цей ролик, вірно? 

В.Г.: Так. Люди можуть подумати, що це як чат GPT – зайшов, сказав: “Зроби мені то” і він написав сценарій. Наразі подібного немає. Навіть коли це буде, це, одначе, існуватиме у вигляді агентської системи. Якщо йти найпростішим шляхом — все починається із початкового зображення, яке генерується статичним кадром й потім анімується. Можна зробити відео по опису тексту, проте оскільки така функція дорога й ви не знаєте,що там вийде і не можете контролювати, як виглядатиме конкретна сцена, тому краще згенерувати декілька варіантів статичних кадрів, до прикладу, за допомогою Midjourney. Потім обирати, що підходить, а далі вже експериментувати з генераторами відео й оживляти цей кадр. Також можна робити початковий та кінцевий кадри у такий специфічний спосіб. 

Інформатор: А як стосовно сценарію? 

В.Г.: Сценарій написав я. ШІ можна використовувати для якогось брейншторму, щоб собі накидати креатив, я цей процес люблю, але щоб так з нуля ШІ зробив… Він може підштовхнути, коли виникає проблема “білого листа” й не знаєш, з чого почати. Просто заміняє реальний брейншторм. Ця ідея була очевидною насправді, я зразу уявив собі тих персонажів — бойових воронів. Я захотів їх усіх у Франківську показати, щоб людей теж “смикнути”, коли вони будуть дивитись ролик в кінотеатрі. Сама ідея показу реклами у форматі трейлера теж в мене давно була, особливо, якщо вдалась задумка. Не попадав ще в кінотеатр, щоб дізнатись реакцію людей. Якщо глядач дійсно спочатку подумає, що трейлер фільму, дуже вдалось те, що я хотів (ред. про реакцію глядачів на ролик вкінці матеріалу розповідає комерційний директор “Люм’єру). 

Інформатор: Ідея транслювати це потім в кінотеатрах звідки виникла? 

В.Г.: Вона була відразу. Такий був запит. 

Інформатор: Чи погодились в кінотеатрах? 

В.Г.: Погодились MovieLand та “Люм’єр”. Це соціальний ролик, тому кінотеатри розміщують безоплатно.

Інформатор: До слова, скільки обійшлося виробництво такого ролика?

В.Г.: Якщо чесно, то напевно там пішли ще мої гроші. Агенція виділяла на це 100 доларів, на усі ці підписки, але я думаю, що в цей бюджет точно не вклався, тому що експериментував й це не рахував, бо вважав це як повчання. Маючи цей досвід зараз можна зробити розумніше, витрачати менше цих токенів.

Інформатор: Орієнтовно 100-150 доларів можна вкластися?

В.Г.: Це суто за підписку на інструмент, наприклад, за фотошоп заплатити.

Інформатор: У вас великий досвід в медіабізнесі, якби ви робили без штучного інтелекту такого штибу ролик, скільки б він коштував?

В.Г.: Якщо повернемось десь на 3 роки назад, ба навіть на рік назад, коли тільки почала з’являтись генерація відео із картинки, то щоб зробити такий продукт потрібна була б команда як мінімум з 3 осіб, а може бути й до 10. Потрібно було б залучити художників та ілюстраторів, які вигадували б цих персонажів та відмальовували в 3D, потім анімували. По часу це б зайняло 2 місяці + робота професійних дикторів та інші складові. Це могло б коштувати десятки тисяч доларів. Потрібно, щоб люди правильно розуміли, що за 100 доларів не можна зробити ролик. Мова йде про інструменти, навіть про їх частину — токени. Загалом в мене підписок на більше тисячі доларів на місяць. Photoshop теж небезплатний. Є люди, які накинулись на ШІ й часто це викликає відразу у реципієнта, тому що інструментом почали користуватися не ті люди, які до того взагалі не займалися відео професійно. Дилетанти почали бавитися, експериментувати і якусь дурню робити. Й інші думають, що ШІ ролики — це тільки якась дурня незрозуміла. Але насправді це як один з інструментів, який пришвидшує роботу й дає деякі додаткові можливості.

Інформатор:  До вас зовсім не було негативу стосовно того, що ви зробили ролик зі штучним інтелектом, тоді як, наприклад, Coca-Cola зробила свій новорічний ролик з ШІ й вони отримали масу негативу.  Я впевнена, що там є професіонали. 

В.Г.: Це просто експеримент. Він цікавий тим, що показав, що штучний інтелект до того дійшов, що може повторити класичний ролик і згенерувати його без зйомки. Нічого нового вони не отримали. А головне — це ідея! 

Інформатор: Тобто якщо таку паралель провести з Кока-Колою, це була просто ідея показати, що ми змогли зробити це з ШІ, а у вас реалізація іншої ідеї, а ШІ просто як інструмент. І тому воно сприйнялось доволі органічно. Якщо розібрати попроцесно, то ви написали сценарій, якось коригували його чи не коригували за допомогою чату GPT чи чогось на кшталт?

В.Г.: Там не було якихось довгих фраз й так далі, це все я сам придумав. 

Інформатор: Озвучка?

В.Г.: Дуже важливу роль має озвучка насправді. І я думаю, що воно ще й сприймалось гарно, тому що голоси вийшли як якісна озвучка фільму. Є такий інструмент для генерації голосу який включає його дизайн. Ти описуєш, який він має звучати й ШІ його генерує. Я цих голосів дуже багато перебрав, не знаю, скільки на це пішло токенів.

Я прискіпливий в цьому й маю розуміння, що голос, звук — це важлива складова у відео. Тобто, якби він був дійсно штучний, воно б впливало на сприйняття всього ролика. А голос такий ніби це наш дубляж, він прикольний, дуже якісний, і це ніби дійсно дубляж цього персонажа.

Я, напевно, до сотні цих голосів перебрав кожного персонажа, поки я це зробив. Авжеж це може зробити й швидше — перший-ліпший, який попався голос, і воно якесь таке вийде. А коли трошки так заморочитись, вибрати дійсно кращі варіанти, тоді так і виходить.

Інформатор: Мова йде про ElevenLabs, які брали участь у створенні інтерв’ю Зеленського і переозвучці на три мови, правильно?

В.Г.: Так, там є функція дубляжу. Можна будь-яке відео, навіть пісню, дублювати на будь-яку мову, можна поправляти, коригувати текст. Це дуже гарний інструмент. Вони ще є більш професійний, до прикладу, тренується модель, якій достатньо 30 секунд запису, щоб зробити копію на пів години. 

Інформатор: А як щодо інших звуків, себто фонової озвучки цього ролика? 

В.Г.: ElevenLabs також по промту генерує озвучку. Картинки я генерував у Midjourney, бо в цьому випадку була кінематографічна стилістка. Там персонажі такі специфічні, нереальні. Й Midjourney з такими справляється найкраще, хоч наразі програма не є найкращим генератором, але виняток — саме художня картинка.

Як на мене, якщо в реалізмі йти, то там є багато нових і якісніших моделей, таких як Flux та Mystic. Проте в мене була задача — кінематографічність. Змонтовувати кадри можна в будь-якій програмі, я звик це робити в DaVinci Resolve. 

Також користувався Upscale, бо зараз вже можна вивести з генератора Full HD 1080, тоді було тільки 720, а його треба збільшити  до Full HD чи до 4К. Можна користуватись інструментом Topaz. Він платний, потужний й ще давніше був на основі штучного інтелекту, який збільшує з маленького розширення відео у більше.

Інформатор: Багато зараз говоримо про збори, часто публікуємо їх й бачимо, що зникає інтерес у людей до них через фінансові проблеми й персональні виклики, і коли все однакове, то щось таке нетипове дуже вирізняє. Цікаво, наскільки результативним буде ця ініціатива. Чи могли б ви дати якусь невеличку рекомендацію для тих, хто хоче спробувати себе вже і хочеш спробувати просувати свої збори отаким нетиповим чином, щоб вирізнятися і допомагати війську ефективніше?

В.Г.: Ну насправді зараз є багато інформації, в інтернеті є спільноти, це може навчитися. Є такий канал на YouTube “Штучка Інтелект” – там дуже детально все пояснюють. Такі знання інші фахівці продають на курсах, а там все просто розписано у вигляді work flow. Там теж такі ентузіасти, що діляться просто знаннями, які інші навчились продавали за шалені гроші. Вони просто дослідили й діляться. Ми в такий час живемо, що знання можна знайти дуже легко.

Інформатор: А що б сьогодні ви зробили інакше? 

В.Г.: Мені потрібно було врахувати, що кожне нашарування якогось інструменту ШІ додає якраз тієї штучної інтелектуальності. Це на якихось деталях можна помітити, наприклад, там Тризуб, який я у фотошопі домальовував вручну на кашкет, бо ШІ його не розуміє. Й потім під час “прогонки” цього зображення в інших програмах, Тризуб почав змінюватись. Зараз я б це зробив інакше. 

Інформатор: Скільки в цьому відео людського і скільки від AІ? 

В.Г.: Там тільки 1 кадр, який дійсно знятий у Франківську з дрону, він мені дуже підійшов. Знято це було ще давно. Плюс там є частково відфотошоплений задній фон міста, там, де Білий дім та Ратуша, це вже частково зроблено в фотошопі. Тобто спочатку персонаж був створено, у фотошопі він туди накладений. Статична камера — це поки що легко, тому що якби я хотів, що камера розвернулась, вималювалась інша частина площі Ринок, цього ясно б не вийшло з ШІ. Або вийшло б, але франківці впізнали б, що це якась фігня намалювалась. Це вперше я хотів проекспериментувати з реальними локаціями, бо зазвичай штучний інтелект може нереальне створювати, проте цікавіше, коли можна щось реальне поєднати. 

Інформатор: Буде продовження? 

В.Г.: Буде, ми вже пробували сторіс зробити. Подивимось, точно буде. 

Інформатор: Як ви взагалі почали свою роботу з ШІ?

В.Г.: Відколи чат gpt з’явився, відтоді я починав розвиватись у ще одній моїй діяльності — експертизі штучного інтелекту. Загалом я вже не бачу, як далі продакшн може розвиватись без інструментів штучного інтелекту. Зрозуміло, що воно дозволить зробити щось круте, що раніше було дуже складно й дорого. Очікую, що за рік-два ми побачимо якийсь фільм в кінотеатрі, зроблений штучним інтелектом. 

Інформатор: Чи є у франківську ком’юніті дослідників ШІ?

В.Г.: Немає, я ще шукаю однодумців, поки що дуже мало. Мені дивно, що у світі загалом така тенденція… Я думав, що коли з’явиться штучний інтелект, то нове покоління швидко увійде у цю тему й вони будуть створювати ролики. Насправді чомусь покоління мого віку, а мені 38, більше цікавиться штучним інтелектом, а для молодшого покоління це нецікаво майже взагалі. Мене це дуже здивувало й така тенденція по всьому світі виявляється. Єдине, для чого вони використовують ШІ, це за допомогою чату gpt зробити домашню роботу.

Інформатор: Що б Вам ще хотілось додати?

В.Г.: Не знаю, що сказати.

Можу порадити вивчати ШІ та не боятись його. Це просто програма.

Я думаю, що дійсно творчі люди, які вигадували якісь нові стилі, будуть ще потрібніші. Людина створює нове, бо вона — це складна система. Штучний інтелект може надати інформацію, але він не має відчуттів, він не осмислює, не відчуває… 

Інформатор: А щось на кшталт оцифрування свідомості разом з усіма емоціями, відчуттями й психологічними відчуттями? 

В.Г.: Думаю, коли таке буде. Поки — ні. 

Василь розповів й про плани в Multimedia lab, яка теж зазнає перевтілення завдяки ШІ. Студія стане більш зручною для відеопродакшену з широким вибором тем й фонів. Людина отримає телестудію “під ключ” для зйомки власного продукту і їй лишень потрібно буде “увійти в кадр”.

Шучний інтелект - для допомоги ЗСУ: історія франківця, який створив ролик на підтримку "Бойових воронів"

Згенероване ШІ фото Василя Гошовського на фоні однієї з найдовгоочікуваніших мрій українців

Ми поцікавились в комерційного директора кінотеатру “Люм’єр”, як глядачі реагували на згенерований ШІ ролик. Ярослав Кабин розповів, що наразі показ “Бойових воїнів” триває трохи більше тижня й можна зробити лише попередні висновки:

“люди, які бачили, вони здивовані тим, що дуже якісно і цікаво знято. Подобається, що існує така ініціатива підтримки наших воїнів. Це єдине, що можу сказати. Тут занадто короткий термін для якихось висновків. Ми вже давно працюємо з ініціативою збору коштів для “Бойових воронів”. В кафетерії завжди стоять стоячки з QR-кодами, завдяки яким можна задонатити. У нас також по закладах, коли в кінці розраховуєшся, з’являється повідомлення про “чаєві” на воронів, то при розрахунку за страву можна одразу задонати. Ми вже з ними давно працюємо, просто як тільки у них з’явилася думка, ідея створити ролик, ми одразу ж оголосили, що можемо це підтримати”.

На запитання про те, чи згодні в кінотеатрі транслювати й другу частину ролику, нам відповіли, що без проблем влючаться в продовження.

“Це наш свідомий маленький обов’язок”, – підсумував пан Ярослав.

Вже 6 лютого в “Дія.Бізнес” на Промприладі Василь Гошовський розповідатиме про реальні можливості сучасних ШІ-інструментів, онлайн-ресурси для експериментів, практичні приклади використання ШІ у різних сферах та дасть відповідь на запитання: “Як працює штучний інтелект і що таке нейромережі?”.

Лекція триватиме дві години з 17:00-19:00, не проґавте!

До слова, якщо ви бажаєте стати учасником клубу дослідників Штучного інтелекту, надсилайте листа Інформатору на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com. Коротко розкажіть про себе, згадайте про досвід в цій сфері чи мотивацію навчитись новому, а ми долучимось до організації першого зібрання новоствореної ШІ ком’юніті. 

Залишайтеся на зв’язку! Ми у FacebookInstagramTelegram.

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору