Міст через річку Бистриця Солотвинська, що на вулиці Галицькій, необхідно капітально ремонтувати. Наразі проводяться роботи з моніторингу стану та страхування опор.
Повідомляє Інформатор Івано-Франківськ з покликанням на заступника міського голови Михайла Смушака.
Експертне обстеження моста виконало ТОВ «Науково-виробнича фірма “Мостопроект”». Його висновок: необхідно провести капітальний ремонт за окремим проєктом, а також виконати першочергові заходи безпеки, зокрема, влаштувати страхувальні опори для прогонів:
- 5–6;
- 6–7;
- 7–8;
- 8–9,
Це опори шляхопроводу на вул. Надрічній.

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну. Джерело фото: фейсбук-сторінка Комуналка ІФ
КП «Муніципальна дорожня компанія» провело тендер на виготовлення проєктно-кошторисної документації з експертизою для виконання невідкладних протиаварійних заходів. ТОВ «Науково-виробнича фірма “Мостопроект”» стало переможцем, виконало проєкт і провело експертизу.
За результатами останньої було проведено тендер на «Поточний ремонт конструкції мосту (виконання невідкладних протиаварійних заходів)» на суму майже 16 млн гривень. У липні 2025 року – укладено угоду з ТОВ «Будівельна компанія “Адамант”».
«Дерев’яні клини», які днями розташували під мостовими опорами – це частина затверджених проєктних рішень для моніторингу стану та страхування опор.

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну
Згідно з проєктно-кошторисною документацією, поруч із металевою клиновидною підкладкою влаштовують клини з лісоматеріалу м’яких порід, які об’єднуються будівельними скобами.
Це робиться для:
- полегшення моніторингу стану прогонової будови та страхувальних опор;
- фіксації осадки або деформацій — якщо зʼявляється просвіт між балкою та підкладкою.
У разі виявлення таких змін виконується регулювання клиновидної металевої підкладки.
Вузол улаштування клиновидної підкладки згідно проєкту:
- підкладку обробляють антикорозійним захистом;
- встановлюють у незатягнутому стані на сталеві підкладки, щоб забезпечити просвіт до 35 мм;
- проводять підклинювання балки шляхом затягування клину болтом;
- поруч монтують деревʼяні клини, об’єднані скобами.
У разі появи просвіту — виконують огляд та регулювання.
«Міст на вул. Галицькій — один із найважливіших об’єктів транспортної інфраструктури міста. Йому вже 55 років, і ми повинні діяти завчасно, щоб не допустити надзвичайних ситуацій та продовжити ресурс конструкцій», – зазначив Михайло Смушак.
За його словами, протиаварійні роботи вже виконано. Наступний крок – проєктування реконструкції або капітального ремонту. А після цього – роботи з оновлення мосту.
Читати також: «Як тільки держава дасть дозвіл – ми відкриємо проїзд»: Руслан Марцінків про відкриття моста на Пасічну
Підписуйтесь на нас в Google новинах, щоб не пропустити головне.
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87
