Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

У Франківську міст на Галицькій потребує капітального ремонту – Смушак

міст на Пасічну

Міст через річку Бистриця Солотвинська, що на вулиці Галицькій, необхідно капітально ремонтувати. Наразі проводяться роботи з моніторингу стану та страхування опор.

Повідомляє Інформатор Івано-Франківськ з покликанням на заступника міського голови Михайла Смушака.

Експертне обстеження моста виконало ТОВ «Науково-виробнича фірма “Мостопроект”». Його висновок: необхідно провести капітальний ремонт за окремим проєктом, а також виконати першочергові заходи безпеки, зокрема, влаштувати страхувальні опори для прогонів:

  • 5–6;
  • 6–7;
  • 7–8;
  • 8–9,

Це опори шляхопроводу на вул. Надрічній.

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну. Джерело фото: фейсбук-сторінка Комуналка ІФ

КП «Муніципальна дорожня компанія» провело тендер на виготовлення проєктно-кошторисної документації з експертизою для виконання невідкладних протиаварійних заходів. ТОВ «Науково-виробнича фірма “Мостопроект”» стало переможцем, виконало проєкт і провело експертизу.

За результатами останньої було проведено тендер на «Поточний ремонт конструкції мосту (виконання невідкладних протиаварійних заходів)» на суму майже 16 млн гривень. У липні 2025 року – укладено угоду з ТОВ «Будівельна компанія “Адамант”».

«Дерев’яні клини», які днями розташували під мостовими опорами – це частина затверджених проєктних рішень для моніторингу стану та страхування опор.

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну

Моніторинг стану та страхування опор мосту на Пасічну

Згідно з проєктно-кошторисною документацією, поруч із металевою клиновидною підкладкою влаштовують клини з лісоматеріалу м’яких порід, які об’єднуються будівельними скобами.

Це робиться для:

  • полегшення моніторингу стану прогонової будови та страхувальних опор;
  • фіксації осадки або деформацій — якщо зʼявляється просвіт між балкою та підкладкою.

У разі виявлення таких змін виконується регулювання клиновидної металевої підкладки.

Вузол улаштування клиновидної підкладки згідно проєкту:

  • підкладку обробляють антикорозійним захистом;
  • встановлюють у незатягнутому стані на сталеві підкладки, щоб забезпечити просвіт до 35 мм;
  • проводять підклинювання балки шляхом затягування клину болтом;
  • поруч монтують деревʼяні клини, об’єднані скобами.

У разі появи просвіту — виконують огляд та регулювання.

«Міст на вул. Галицькій — один із найважливіших об’єктів транспортної інфраструктури міста. Йому вже 55 років, і ми повинні діяти завчасно, щоб не допустити надзвичайних ситуацій та продовжити ресурс конструкцій», – зазначив Михайло Смушак.

За його словами, протиаварійні роботи вже виконано. Наступний крок – проєктування реконструкції або капітального ремонту. А після цього – роботи з оновлення мосту.

Читати також: «Як тільки держава дасть дозвіл – ми відкриємо проїзд»: Руслан Марцінків про відкриття моста на Пасічну

Підписуйтесь на нас в Google новинах, щоб не пропустити головне.

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору