Національний банк України створив низку вимог, які стосуються етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості у клієнтів.
Пише Інформатор, посилаючись на пресслужбу НБУ.
Це роблять для того, аби захистити права споживачів та інших осіб. Для цього банк, кредитодавець, новий кредитор чи колектор мають відповідально ставитися до особи, якій видають кошти в кредит.
То що за вимоги такі?
Відтепер вводиться заборона отримувати згоду споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості. Також деталізуватимуться окремі питання.
Крім цього, клієнти банку чи інші особи матимуть право фіксувати взаємодію, яка порушує їх права. Особи зможуть передавати інформацію про порушення до Національного банку.
Також вирішили питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями або спадкоємцями. Тобто тепер, якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких осіб, то це не означає їхню згоду на те, щоб колектори телефонували до них та запитували інформацію про споживача. Треті особи мають дати згоду на цю процедуру телефонних дзвінків від колекторів, співробітників банку або іншої установи.
Уточнили норми, які стосуються особистих зустрічей зі споживачем чи іншими особами. Тепер зустрічі мають відбуватися лише добровільно і тільки після отримання окремої згоди на проведення такої зустрічі. Це стосується і кожного наступного “візиту” колекторів тощо. Заборонили зустрічатися за місцем роботи.
Вимоги затверджені постановою Правління Національного банку України від 04 серпня 2022 року № 170 “Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки)” та набувають чинності з 05 серпня 2022 року.
Читайте до теми: Табу на табло у обмінниках від Нацбанку: подробиці.
Фото є ілюстративним.