Інформатор Івано-Франківськ

ГРОШІ

Як прикарпатцям не стати жертвами маніпуляцій у Чорну п’ятницю

Як прикарпатцям не стати жертвами маніпуляцій у Чорну п'ятницю

В останню п’ятницю листопада проходить Чорна п’ятниця, коли всі торгові точки пропонують великі знижки на свої товари. Але чи дійсно це так? Як це стати жертвою маніпуляцій?

Пише Інформатор з посиланням на Головне управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області.

Цього року Чорна п’ятниця припадає на 24 листопада. Багато магазинів роблять потужну рекламу, аби заоохотити клієнтів. Але не завжди реклама є дійсністю, часто магазини переклеюють цінників на передодні та просто завищують ціни, щоб саме в п’ятницю під виглядом суперової знижки продати товар за ринковою ціною.

Ще одним ходом маркетологів в цей день є акції 1 + 1 = 3, тобто три речі за ціною двох. Така пропозиція дійсно виглядає привабливо для потенційного покупця, але головне не забувати, що в ціну двох товарів, вже включена ціна третього. Така сама ситуація з “купуй 4 штуки– 5-та в подарунок”.

Багато людей в Чорну п’ятницю для покупок використовують інтернет, але не завжди це безпечно, тому що в такий шалений бум знижок можна потрапити на шахраїв.

Тому перед покупкою в інтернет-магазині потрібно уточнювати інформацію про продавця:

  • місце знаходження торгової точки чи юридична адреса;
  • найменування магазину;
  • терміни доставки;
  • відомості про товар та його характеристики;
  • гарантійні зобов’язання;
  • точна вартість товару.

Особливу увагу потрібно приділяти можливість післяплати, адже шахраї оманливими пропозиціями у мінус 90% наживаючи на довірливих людях, які оплачують товар на перед. Крім того, важливо переглядати рейтинг та читати відгуки.

В період цінопаду, потрібно бути надзвичайно обачним, адже привабливі знижки та акції, можуть бути лише маркетинговим кроком рекламодавців, а ціни на деякі групи товарів вже зі знижками можуть бути завищені.

Також маркетологам потрібно звертати особливу увагу на створену рекламу, щоб не порушити закон.

Згідно з Законом України «Про рекламу», «знижка» – це тимчасове зменшення ціни товару, яке надається покупцям (споживачам). Рекламна інформація про знижки повинна відповідати певним вимогам:

  • реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару. В аудіальних медіа така реклама повинна містити зазначення джерела інформації, з якого можна дізнатися про умови надання знижок або проведення розпродажу;
  • реклама про проведення конкурсів, лотерей, розіграшів призів, заходів рекламного характеру тощо повинна містити інформацію про строки та місце проведення цих заходів та вказувати інформаційне джерело, з якого можна дізнатися про умови та місце проведення цих заходів;
  • у рекламі забороняється використовувати засоби і технології, які справляють вплив на підсвідомість споживачів реклами.

Вище вказані вимоги також розповсюджуються і на інші види реклами, також мовою реклами є державна мова. Тому використання термінів «SALE», «BLACK FRIDEY» і тощо можливо тільки за наявності правового захисту відповідно до законодавства про охорону прав інтелектуальної власності.

У випадках, коли реклама розповсюджується з порушенням вимог Закону України “Про рекламу”, слід звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за телефоном (0342) 528398.

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору