Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

Дистанційне чи очне навчання: що чекає школярів та вчителів з 1 вересня наступного року

Міністерство освіти та науки оприлюднило план політики «Школа офлайн», за допомогою якого до очного навчання планують повернути 300 тисяч дітей. Зміни почнуть діяти з 1 вересня 2025 року.

Повідомляє Інформатор покликаючись на сайт новин Волині “Конкурент”.

«Школа офлайн» є частиною наказу МОН №850 від 13 червня 2024 року “Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”.

Що ж вирішило МОН?

Зараз майже 1 мільйон дітей навчається онлайн: близько 600 тисяч – в Україні, а майже 400 тисяч – за кордоном.

Як зазначають у МОН, дистанційна освіта не дає змоги дітям соціалізуватися, а відключення електроенергії перешкоджає їхньому навчанню.

На даль, 400 тисяч дітей через брак укриттів на прифронтових територіях навчаються дистанційно.

Цього року держава виділила 2,5 мільярда гривень на побудову укриттів, 57 проєктів уже отримали фінансування. Очікується, що після їхньої реалізації 25 тисяч дітей отримають доступ до безпечного навчання.

Якщо побудувати укриття неможливо, громади закуповуватимуть автобуси, які підвозитимуть дітей до шкіл з укриттями. На ці потреби уряд виділив 1 мільярд гривень.

Також закуповуватимуть гаджети для учнів та вчителів, які не можуть повернутися до очного навчання. Їхню потребу визначать на початку навчального року.

Діти, які переїхали через війну, повинні будуть навчатися у школі за місцем перебування.

Щоб перевести дитину у школу за місцем перебування, треба:

  • перевірити на сайті Інституту освітньої аналітики наявність вільних місць;
  • подати заявку в обрану школу;
  • поінформувати свою школу про переведення.

Якщо у школі немає укриття чи вільних місць, то учні зможуть продовжити навчатися дистанційно у своїй школі – за умови, якщо у класі набереться мінімум 20 дітей.

Також МОН запроваджує нові вимоги для дистанційної роботи шкіл:

  • мінімум 20 учнів у класі;
  • наявність щонайменше одного класу для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 для ліцеїв);
  • навчання відбувається синхронно з використанням цифрових інструментів.

Дистанційні класи можуть існувати:

  • у повністю дистанційних школах;
  • у школах, які працюють очно або змішано.

Діти на тимчасово окупованих територіях

Для дітей, які перебувають на тимчасово окупованих територіях вводять нові формати навчання. Йдеться про індивідуальне навчання:

  • учитель підлаштовує графік дистанційного навчання під можливості та потреби учня – з огляду на безпекову ситуацію;
  • навчають вчителі, до яких дитина звикла і яким довіряє;
  • збільшується кількість годин на консультування учнів.

Зміни застосовуватимуться до учнів, які перебувають на тимчасово окупованих територіях – Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької, Харківської, Миколаївської областей та АР Крим.

Діти за кордоном

Діти за кордоном часто вчаться одночасно у місцевих школах та українських. Отже, отримують подвійне навантаження.

Щоб уникнути цього, МОН запровадило українознавчий компонент. Це предмети, які діти зможуть вивчати дистанційно – українська мова та література, історія України, захист України, географія тощо.

Після перегляду мережі дистанційних шкіл частина вчителів може залишитися без роботи.

У такому разі МОН планує створити кадровий резерв. Щоб потрапити до нього, вчитель має заповнити заяву, засвідчену електронним підписом, та завантажити документи про освіту. Її розглянуть упродовж п’яти робочих днів.

Якщо педагога зараховують до кадрового резерву, він отримуватиме середню зарплату, яку розраховуватимуть для кожного окремо. Також вчитель повинен буде пройти спеціальне навчання.

З резерву вчителі можуть перейти в іншу школу, де є вакансії, або мати гарантоване місце роботи на деокупованій території.

Державна служба зайнятості разом з МОН створять форму для збору актуальної інформації про вакансії для педагогів. Її надсилатимуть засновникам закладів освіти для заповнення та розміщуватимуть на сайті.

Запровадження дистанційного формату навчання під час пандемії та його продовження після початку повномасштабної війни були вимушеними та вкрай важливими кроками, які допомогли нам зберегти систему освіти. Водночас дистанційна освіта – одна з причин появи та поглиблення освітніх втрат у наших дітей. Тож такий формат не може бути довгостроковою стратегією для держави“, – пояснив  важливість повернення до очного навчання міністр освіти й науки Оксен Лісовий.

Читати також: У Франківську запрацював Центр захисту прав людини у Франківську.

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору