Уже з 2027 року українські старшокласники обиратимуть свій напрямок навчання. Про цю реформу МОН повідомляло у вересні цього року.
Пише Інформатор Івано-Франківськ, покликаючись на Міністерство освіти на науки.
Що передбачає реформа?
В Міністерстві пишуть, що вже у 2027 році освіта у школах має стати “профільною”.
За даними дослідження від КМІС, реформу старшої школи підтримують 85% старшокласників.
Отож реформа старшої сколи передбачає, що після 9 класу учні матимуть змогу обирати одне із двох спрямувань — академічне або професійне.
“Академічне спрямування дасть змогу навчатися в ліцеях за обраним профілем, наприклад, STEM чи мовно-літературним“, — пише МОН.
Учні зможуть самостійно обирати предмети для поглибленого вивчення, а також предмети, не повʼязані з профілем. Наприклад учень з біохімічним профілем зможе обрати собі низку філологічних курсів, повʼязані з літературою, мистецтвом і мовами.
Академічні ліцеї — це відокремлений великий заклад освіти, де будуть сформовані декілька груп учнів, а отже, для них зʼявиться можливість запропонувати різні профілі та навчальні предмети на вибір.
Своєю чергою професійне спрямування передбачає вступ у професійний коледж чи заклад фахової передвищої освіти (ЗФПО), де студенти зможуть опанувати професію та обрати предмети пов’язані з нею. А після закінчення учні можуть обрати подальше навчання в ЗВО або працевлаштуватися.
Як реформу сприймають учні та батьки та що їм про неї відомо?
23 вересня відбувся захід “Профільна: якою буде реформа старшої школи” та презентації всеукраїнського соціологічного дослідження у ході яких була публічна дискусія за участю міністра освіти і науки України, Оксена Лісового й учнів старших класів. Підлітки зазначили, що в нинішній освіті не вистачає можливості вибору предметів, які більше відповідають їхнім вподобанням.
До всього, щоб краще зрозуміти потреби людей щодо реформи старшої школи, в Україні провели соціологічне опитування. У ньому взяло участь понад 80 тисяч респондентів: учні, батьки, освітяни та представники місцевої влади з усіх регіонів.
Результати:
- 91% старшокласників і 83% студентів закладів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти хотіли б обирати частину предметів для вивчення;
- 85% старшокласників підтримують реформу;
- Серед батьків учнів 10–11 класів реформу підтримують 85%, серед батьків учнів 5–6 класів — 78%.
За словами більшості опитаних батьків та учнів, у закладах освіти проводять профорієнтацію. Щоправда, понад 40% респондентів зазначили, що про професії розповідають учителі.
“Тобто у закладах освіти не вистачає системного підходу до профорієнтаційної роботи й урізноманітнення її форматів“, — пишуть у Міністерстві.
Лише одна пʼята батьків і учнів заявили, що школи організовують екскурсії на підприємства, та одна десята — ярмарки професій. Трохи більш, як 20% респондентів сказали, що про професії дізнаються самостійно або від інших людей
Також схвально відкликались про запровадження посади кар’єрного радника, який допомагатиме з вибором професії: серед опитаних учнів 10–11 класів (72%) та студентів ЗП(ПТ)О/ЗФПО (63%).
Реформа старшої школи
Детальніше про саму реформу, її суть та нововведення ви можете ознайомитися на сайті “Профільна” Міністерства освіти та науки України.
Головне фото ілюстративне.
Читати також: “Перестануть фінансувати зарплати деяким вчителям”: що кажуть в Міносвіти?
Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.
Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com
Телефонуйте за номером 096 989 60 87