Інформатор Івано-Франківськ

ЖИТТЯ

Чому переплати за газ прикарпатцям повертають так довго – розповідає директор Газзбуту

Чому переплати за газ прикарпатцям повертають так довго - розповідає директор Газзбуту

Проблема з поверненням переплачених коштів за газ дедалі більше турбує мешканців міста. До нашої редакції звертаються читачі й розповідають, що більше року не можуть отримати кошти. 

Тому Інформатор відправився до головного офісу “Івано-Франківськгаз Збут”  й поспілкувався з директором компанії Юрієм Пилиповим. Далі – пряма мова.

Звідки взялася передплата?

У травні минулого року споживачі перейшли до нового постачальника НАК “Нафтогаз Трейдинг”. Проблема в тому, що 12 червня вийшла постанова Кабміну про перехід всіх споживачів з “Івано-Франківськгаз Збут” до НАК “Нафтогаз Трейдинг”. Але в постанові вказано, що споживачі перейшли до нового постачальника 1 травня.

Пенсії та зарплати люди, в основному, отримують 10 числа. Найкращими платниками є пенсіонери та люди низького достатку. Вони приходять на пошту або в банк і одразу платять за всі платіжки. Понад 90% пенсіонерів одразу заплатили кошти за комуналку. А 12 числа вийшла постанова. І так вийшло, що нашій компанії всі заплатили кошти, а повинні були платити Нафтогазу, хоча ні ми, ні та компанія про це не знали. Ми зверталися неодноразово до Нафтогазу про те, щоб вони забрали ці переплачені кошти. Однак компанія не захотіла цього робити, мовляв: “Ви поверніть кошти споживачам, а вони заплатять їх нам”.

Аби віддати кошти фізично, банк вимагає наявності IBAN у кожного клієнта. IBAN має 27 цифр, і на жаль, кожна 5-та пенсіонерка робить помилку при написанні цих цифр. Після цього вона переписує заяву і приходить до нас ще раз. Аби віддати кошти, бухгалтер має перевірити заяву від клієнта, його паспортні дані та достовірність переплати. Вручну людина може фізично набрати 100 заяв вдень. Таким чином, ми вже майже півтора року віддаємо ці гроші й дуже зацікавлені в тому, аби якнайшвидше це закінчити.

Раніше ми приймали людей в кожному районі щодня, але через брак коштів тепер приймаємо громадян щовівторка в Івано-Франківську.

Окремо є й категорія людей, які виїхали під час початку повномасштабного вторгнення закордон і не подавали показники. Облгаз (оператор газорозподільних мереж), який надає дані про використаний газ кожним споживачем, перевіряє показники в квартирі. Якщо людина не відчиняє двері й не надає показники тривалий час, то працівники облгазу, згідно правил, пишуть про приблизне споживання. Приїжджають люди за півроку з-закордону й кажуть, що не споживали газ, за який заплатили. Знову починається переплата.

Наразі 99% людей, які мали переплати, вже написали заяви на повернення коштів. Зупиняє процес лише те, що повернення робиться вручну. А потім приходять люди і запитують про те, коли вони отримають кошти. Співробітники ідуть в архів, шукають заяву цієї людини. Потім приходять, кладуть документ першим в черзі, посуваючи інших. І так по колу.

Тобто людині треба чекати?

На жаль, так. Було 120 000 людей, які мали переплату. Нам залишилося обробити й повернути гроші 17 000 споживачам.

Якщо людина не написала заяву, вона отримає кошти?

Ми не можемо повернути кошти без звернення людини, тому що від власника має бути офіційне звернення, паспортні дані, та IBAN. Банк не повертає кошти на будь-які інші реквізити. Ми неодноразово зіштовхувалися з тим, що приходять родичі, друзі чи знайомі власника й пишуть заяви. А власник говорить, що це не йому.

Що порадите пенсіонерам? Якщо люди не можуть пересуватися, як їм бути?

Попросити допомоги у родичів, знайомих або сусідів й створити електронну заяву. Далі підписати її електронним цифровим підписом та надіслати нам на електронну пошту. Така заява буд швидше опрацьована.

А важливо, наскільки велику суму треба повернути споживачам? 

Ні, це взагалі не грає ролі. Нам не вигідно двічі займатися платежами. Будь-яка сума повертається. Доходить питання в людей до того, що в нас немає коштів для повернення переплат. Гроші ми маємо. Питання лише в фізичному набиранні заяв.

Директор розуміє складність вирішення цього питання, тому просить всіх, хто ще не написав заяви, звертатися на вулицю Бельведерську, 48 й писати заяву про повернення коштів. Прийом громадян  проводиться щовівторка з 8:00 до 17:00.

Про те, які документи потрібні для повернення коштів, читайте за посиланням.

До теми: Понад 62 млн грн переплат повернули франківцям за газ: як отримати переплачені кошти?

Артем Тригуб

Залишайтеся на зв’язку! Ми у Facebook, Instagram, Telegram.

Надсилайте свої новини нам на пошту: informator.ivanofrankivsk@gmail.com

Телефонуйте за номером 096 989 60 87

Нагору